Content Marketing

Vi skal stoppe med at forstyrre hvad kunderne er interesseret i, og i stedet VÆRE hvad de er interesseret i.

Content Marketing har fokus på at tiltrække kunde med en langsigtet strategi, ved at give dem værdifuldt indhold som matcher deres behov og interesser, og støtter op om den faglighed/produkt som virksomheden har. Det er en stærk kontrast til den normale push tilgang, med kold kanvas og USP samt pris argumenter, for at få kunderne til at købe. Content Marketing bygger på at skabe en relation til kunden, ved at give dem netop det som vil berige deres hverdag, og derved positionere afsenderen som ekspert i branchen, og derved blive det tillidsfulde valg, når kunden en dag skal købe. 

Før man kaster sig ud i en strategi som denne, er der en del forarbejde i form af analyser, beslutninger og en klar rød tråd i strategien, for at eksekveringen bliver vellykket. Disse elementer bliver også gennemgået på dette foredrag, så deltagerne vil blive godt klædt på, til at kunne anvende Content Marketing. 

 

Foredraget indbefatter:

  • Hvad Content Marketing er, både i en faglig beskrivelse og eksempler
  • Hvorfor bruge sådan en strategi, og hvad argumentet er for at benytte den
  • Hvordan man implementerer det, og selv starter
  • De realistiske forventninger og succes for strategien
  • Hjælp til hvordan deltagerne kan forsætte læring om Content Marketing

 

Praktisk:

Foredraget forløber over 45 til 60 minutter, afhængig af mængde af spørgsmål, og ønsker om konkrete tiltag til foredraget.

For grupper som allerede på forhånd ved at de ønsker at arbejde med dette (eks. en marketing afdeling), er en heldags workshop bedre egnet.



Nanna er rigtig god til ikke bare at fortælle om et emne, men også at give baggrundsinformation som er nødvendig for at forstå emnet. Vi kom omkring Search Engine Optimization og Sociale Medier, som baggrund for Content Marketing, både historisk og aktuelt. 
En rigtig god introduktion til et kompliceret emne, med præcist nok indhold til at kunne forstå emnet, men også nok information til at forstå hvor meget selvstudie der skal til for fuldt at forstå emnet. 

Nanna er faglig, kompetent, men også dygtig til at tilpasse sig til sit publikum. 60-90 gymnasieelever som er “tvunget” til at høre på et foredrag er ikke et nemt publikum, men Nanna håndterede det med professionalisme og pædagogisk snilde, så langt størstedelen af publikum var engageret. Det kan jeg garantere for ikke sker til normal undervisning, så det er noget af en ros at få.

Jeg kan varmt anbefale Nanna.

 Mark Jønsson, Adjunkt v. UCH