Project description:
Du kan opnå dit eget behov, ved at have fokus på andres behov.
Dette gælder uanset om du er konsulent, jobsøgende, sælger, selvstændig eller CEO, og strækker sig meget længere end bare content marketing.
Det lyder måske meget logisk, men alligevel er vores tilgang sjældent med fokus på modtageren. Vi har fokus på vores eget mål og behov, og præsentere, skriver, henvender og kommunikere desværre ofte ud fra det.
Vi gør det ikke med vilje – vi gør jo bare det bedste vi kan.
Men hvis vi altid ser direkte på vores eget mål i form af, at sælge mere, blive booket til flere foredrag, få jobbet, få gode ansatte, mere kendskab osv, vil alle opslag lyde:
- Se mig
- Køb mig
- Book mig
- Ansæt mig
- Hjælp mig…
Men det handler ikke om dit behov, men om modtagerens behov.
Fokuser på hvordan du kan hjælpe dem, tal til hvad DE får ud af det og del ud af din ekspert viden.
Fokuser ikke på målet, men på midlet,
Midlet, er ofte kendskabet og relationen, og den bygger du ved at vise hvem og hvad du er, med fokus på modtagerens behov.
Så inden du poster et opslag næste gang – så tænk lige på din målgruppe. Hvad får de ud af det her? Hvordan hjælper du dem? Og hvad er deres behov?
Se det originale opslag på LinkedIn her.