Flere Stories på snapchat!

Snapchat har rullet en ny funktion ud på deres platform, som virkelig kan gavne virksomheder når man laver events. Funktionen for snapchat stories er simpel, og hvis brugerne af snapchat tager godt imod det, kan det blive et stærkt værktøj til at skabe hype under events, og måske også før.

 

Snapchats nye storie funktion

Det er nu muligt at lave stories som andre også kan tilføje snaps til. Normalt når vi laver en storie er det kun os selv som kan tilføje til den, og det er kun vores tilføjede venner som kan se indholdet. Nu har snapchat givet os mulighed for at skabe stories sammen med andre!

 

Sådan gør du

Tag dit billede/film som du normalt vil når du snapper. Når du så skal vælge modtager, kan du finde “opret historie”, oppe i højre hjørne. Herefter kan du se at du kan lave en event som kun du og dine venner kan dele indhold til. Dette er spændende for den private bruger, da man kan vælge kun at lave historien sammen med sin 4 bedste veninder fra hver sin profil, hvorefter venner kan se hvor hyggelig en dag man har sammen.

Den funktion som er spændende i et marketing perspektiv, er Geohegn. Når du trykker på den, bliver det muligt at lave en event for folk i nærheden.Du kan vælge at “venner af venner” kan tilføje til historien samt se det, for derved at komme ud til et større netværk, end det du allerede har. Dine “venner af venner” kan også være med til at tilføje til dit event, så du ikke bliver den eneste der skaber content, men brugerne også selv er med. Det skaber et mere ærligt og nærværende billede af din aktivitet, og er du god, er det pludselig dine kunder som laver din markedsføring.

 

 

Der er også en anden funktion nemlig “vores historier”. Dette er også et godt redskab når vi forsøger at ramme nye kunder, fordi (som du kan læse) kan vi ramme dem som er tæt på os geografisk, men ikke nødvendigvis kender vores virksomhed. Dette giver god mening også at bruge denne funktion i hverdagen, men husk at den snap skal være mere rettet mod nye kunder.

 

Hvornår skal de nye snapchat stories bruges

Umildbart ser jeg det stærkest i form af events og begivenheder. For en lille virksomhed kan det være hvis der er VIP åbent med fremvisning af nye produkter samt hygge. Til sådan en arrangement, vil det klart give mening at bruge funktionen, og lave din egen story med Geohegn. Ikke nok med at alle dine kunder og følgere ser dit arrangement, så har alle deres venner også mulighed for at se det. Dette er klart en af de muligheder som der fra et marketing perspektiv har manglet i snapchat, men nu er det her! Det som bliver spændende er, hvor meget folk kommer til at bruge det. Men lige nu er det nyt, så hvis du er på snapchat, så giv det et forsøg næste gang I laver et lille arrangement.

 

Husk selv at starte festen

Forvent ikke at dine kunder bliver de første som smider noget på din story. Sørg for du selv har lavet åbningen, som byder ind til hygge og deltagelse. Drop den formelle tale som bare er den samme information man kan læse på en plakat, men lav derimod det spændende og personlige opslag, som invitere folk med ind til festen, så man har lyst til at dele oplevelsen. Lidt hårdt sagt, så brug det så alle der ikke er tilstede, fortryder at de ikke er der! Eller endnu bedre, skynder sig ud af døren, og ned til dit arrangement for at være med. Med andre ord, dette kan være et værktøj for dig som ofte laver arrangementer i et lokal område, så som en bar, restaurant, bibliotek, aktivitetshus, eller andet.

 

Vi har smagt på det før

Konceptet er dog ikke helt nyt, da snapchat længe har gået og arbejdet på noget lignende, hvor flere bidrager til den samme storie. Ved større events eller særlige dage, har snapchat givet folk mulighed for at tilføje billeder ind til en fælles pulje af stories, men kun de bedste bliver smidt i den samlede storie. Det har blandt andet været gennem “farmerlife”, så alle der befandt sig på en lokation som var udenfor byerne, kunne tilføje til den storie. Men der har dog været et snapchat-team bag som har udvalgt de bedste.

 

Det er fedt, fordi:

Grunden til dette nye koncept er fantastisk, er primært fordi det hjælper os til at nå nye kunder. Vi kan interagere med dem vi kender, og lave historier med dem, men vi når også alle deres venner og folk i nærheden. Men husk, snapchat er det personlige og lidt sjove medie, så husk den vinkel når du giver dig i kast med snapchat.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *