Project name:

Show it, don’t tell it

Project description:

Show it, don’t tell it

Ja, jeg er lidt en grammofonplade som er gået i hak, men det er altså stadig vigtigt!

Frem for at holde den store salgtale om hvor stolt du er, hvor gode I er, eller om alle de priser I har vundet, så vis hellere den kompetence du har brugt for at opnå det – og del ud af det til dit netværk.

Må man så ALDRIG sælge?

Jo – men det er konteksten som gør forskellen.

Hvis man er forbi din hjemmeside, eller på anden måde allerede har interesse og overvejer at købe, så er det selvfølgelig helt fint. Men inden da – så skal du have bygget kendskab og troværdighed, og det kan du gøre ved at dele ud af din faglige viden; inspiration, råd, tricks, viden osv.

Bliv kendt som ekspert, og ikke sælger.

Det her gælder uanset om du er en del af en stor virksomhed, jobsøgende, selvstændig, eller noget helt andet.

Er der undtagelser?

Ja det er der sikkert – men dette råd vil jeg stadigvæk give til 95 % af alle dem jeg snakker med.

Vi skal ofte have kendskab og tillid før vi køber, og det får vi gennem relationer. Relationer skaber vi, når vi har dialog, så derfor: Del din viden, vær med i dialogen, og VIS dit netværk hvad du kan, frem for at fortælle det.

Er du enig?

Se det originale opslag på LinkedIn her.