24 timer på sociale medier

Historier varer bestemt ikke evigt mere, ikke med den udvikling som der kan ses på de sociale medier. Snapchat er blevet et meget populært sociale medie på trods af indholdet kun eksistere i et døgn hvis det deles med alle, eller få sekunder hvis det deles med en enkelt person. Nu har både Instagram og Facebook også implementeret dette på deres side, så nyheder kun kan ses i 24 timer. De gamle funktioner som man kender er der skam også stadig, så sidste års ferie billeder forsvinder skam ikke lige sådan. Nem og hurtig guide, ses til sidst 😉

 

Det ligger i den store interesse for hvad der sker idag, og ikke “yesterdays news”.

Brugerne af sociale medier har gjort det klart at der er et ønske om, at kunne dele ting i et meget begrænset periode. Det gør det utrolig nemt at sortere i hvad der er nyt, og hvad der bare er et møg gammelt billede fra en druktur, som bliver ved med at komme frem på ens startside… Man kan groft sige at det ligger i den store interesse for hvad der sker idag, og ikke “yesterdays news”. Samtidig bliver det også langt mere accepteret at dele noget hver dag når det kun eksistere i 24 timer, mens det som står evigt bliver en direkte dokumentation for ens ihærdigehed for at dele sit liv på sociale medier. Der er mange som efterhånde dømmer dem som deler meget fra deres eget liv på sociale medier negativt, fordi det for mange virker alt for meget “se mig, se mig, se mig!”, hvilket janteloven stadig forbyder os. Men når nyhederne kun kan ses i 24 timer, har det bestemt ikke den samme effekt, tværtimod, så må der gerne deles flere om dagen. Sådan er adfærden i Danmark, og efterspørgselen for det har tydeligvis været høj nok til at det er blevet implementeret på de største sociale medier.

 

Den frygtelige selfie, hvor man har dobbelthage!!!

Det handler om den nysgerrighed vi har for alt det nye, og muligheden for at være opdateret på hvad der forgår. Hvis man vil følge med, så skal man ind og kikke og holde øje. Samtidig behøver man ikke nødvendigvis blive ved med at blive påmindet den frygtelige selfie, hvor man har dobbelthage. DOG! Tro ikke det er hemmeligt og væk for altid, den fejl var der også mange der gjorde på snapchat. Husk hvis det først er online, så findes det altså et eller andet sted i verden, så del ikke noget du ville fortryde om noget tid. Det er faktisk en generelt fin regel at have på de sociale medier. Så drop nøgenbillederne og de ting som offentligheden ikke skal se, og nøjes med alt for mange selfier, madbilleder, og alt det som ikke kan have en skadelig betydning på ens fremtid, hvis det skulle blive delt.

 

Med 24 timers funktionen kan det nu deles, uden at skabe støj på ens profil

Hvordan kan virksomheder bruge det? Jeg har endnu ikke set at man kan bruge det på en virksomhed side, men jeg holder udkik efter det, og tror det sikkert også kommer der. Det bliver en fed ting for virksomheder, fordi det bliver et god måde at få lov at dele lidt fra hverdagens historier og de små ting bag facaden, som ikke nødvendigvis egner sig så godt på ens profil. Trods alt, på firma siden skal der være lækkert og godt content, og en gang imellem også reklame for produkter mm. så det ville give en masse støj hvis man delte hver gang der skete noget nyt, eller man havde fingrene i et spændende projekt eller ligende. Men med 24 timers funktionen kan det nu deles, uden at skabe støj på ens profil, så det er en fantastisk mulighed for at kunne dele mere, og endda mere ærlige hverdags ting, som ens kunder måske kunne have interesse i. Selvfølgelig handler det også meget om hvilken virksomhed man har, og om man overhovedet bruge Facebook og Instagram, men til dem som gør, og som er i en virksomhed hvor der ofte kommer nye projekter, produkter, historier mm. ind af døren, er dette virkelig et lækkert tiltag.

 

Giv dig endelig i kast med det

Kort at sige, til dem som har været fan af snapchat (så som mig), nu er den samme funktion tilgængelig i dine andre sociale medier. Til dem der endnu ikke har kastet sig ud i snapchat, nu har du muligheden for at prøve det på et socialt medie du allerede kender, så giv dig endelig i kast med det. 24-timers funktionen er kommet til de sociale medier, og i en grad så man er nød til at sætte sig ind i det, særligt som virksomhed som gerne vil kommunikere gennem de sociale medier. Til sidst er her lige en lille guide for hvordan det er man gør det, heldigvis er det rigtig nemt, men har du nogen spørgsmål er du altid velkommen til at skrive. Tak fordi du læste med. 🙂

 

screenshot_20161214-155332For at bruge det gennem Facebook, skal du bruge app’en messenger (der hvor beskeder gennem facebook bliver lagt under), for at kunne se andres og oprette dine egne. Øverst vil du kunne se andres billeder som kun kan ses i 24 timer, og her kan du også se et + hvor du kan tilføje dit eget. Ret nemt! Facebook gør det muligt at dele billeder man allerede har taget, så man ikke nødvendigvis skal have det perfekte selfie billede lige mens man skal ligge det op.

 

 

screenshot_20161214-155955

På Instagram vælger du kameraret oppe i venstre hjørne, og så tager du ellers et billede til din historie. Den vil efterfølgende ligge i toppen af folks newsfeet når du åbner Instagram, så det er også en smart måde at score sig en plads i toppen af nyheder.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *