Don’t be that guy…

Og hvordan undgår du så at være ”that guy”? ?

Endnu en mail, som havde en masse sætninger der startede som du kan se på billedet. Mig, mig, og mere mig.

Tvangsindlagt til en monolog, om hvordan han er, hvad han kunne, hvad han gjorde – som efterlod mig med den klassiske ”oooookay?”-følelse.

Behøver jeg sige, det IKKE er den følelse man ønsker at skabe, når man sender en mail.

Vi har sikkert ALLE siddet i situationen, hvor vi har lavet mange ”jeg er” sætninger. Jeg gjorde det blandt andet da jeg søgte job, ca. 50 gange i hver ansøgning ?‍

Men hvordan bryder man så cirklen?

Der er to tip i det her:

Tip 1) You must care!

Tænk ind i din modtagers situationen. Prøv at start dine sætninger, hvor du siger du/dig, før du siger mig. Tal ind til det du tænker er 5 minutters værdigt for deres dag at bruge tid på. Og hvis du er helt stuck, så giv dem en kompliment, og tal om dem på den måde.

Tip 2) Show it, don’t tell it.

Lad være med at brug en mail på at fortælle du er struktureret, passioneret eller hvad du er – VIS det. Lad modtageren skabe sin egen holdning om dig ud fra hvad du gør, og ikke hvad du selv siger du er.

Tippet har jeg selv testet, og det virker!

Det gør det for resten også, når du vil netværke med fremmed på LinkedIn. ?

Se det oprindelig opslag på LinkedIn lige HER | 4200+ visninger | 70 likes | 20 kommentarer