Hvad nu hvis – alle bare behandlede hinanden som mennesker, og ikke som ‘kunder’?

Hvad nu hvis – alle bare behandlede hinanden som mennesker, og ikke som ‘kunder’?

De fleste på LinkedIn, har modtaget en eller flere beskeder som denne:

…………………..

Kære Her/Frue

I virksomhed X tilbyder vi de bedste….

Det vil også kunne gavne dig!

Hvornår har du tid i næste uge, til at tale sammen?

……………………

Strategien med sådan en besked er: 1 ud af 100 siger ja, og derfor skal vi bare sende til 100 potentielle kunder om dagen….?

Der er intet galt i at sælge noget (det er afgørende for de fleste forretninger), men det er MÅDEN som er afgørende.

Så hvad er den anden måde?

Ja, hvis du har fulgt mig noget tid, ved du nok hvad jeg nu vil fortælle dig ?

Du starter med at bygge en relation – tiltræk din mennesker (deriblandt potentielle kunder), frem for at fange dem.

Det kan du gøre, ved at skabe indhold som giver værdi = underholder, inspirere eller informere

Opbyg kendskab og tillid til dig og din faglighed, ved at starte med at dele ud af det. Derefter, kan du på en smagfuld måde, godt forsøge at sælge til dem, som henvender sig til dig.

Forskellen: De har allerede en relation til dig

Det afgørende: At du altid har fokus på, hvordan DU kan hjælpe DEM

Derfor: Gi’ Først, Spørg Bagefter

Og please – don’t be that guy?

Se det oprindelige opslag på LinkedIn HER