Project name:

Sådan adskiller du dig fra konkurrenterne

Project description:

Her får du en nem guide, til at finde de historier du skal fortælle, for at adskille dig fra dine konkurrenter, og dele din unikke værdi.

BONUS: Du vil også tiltrække kunder, men kun dem som MATCHER dig, og de grundværdier som er vigtige for dig i dit arbejde.

Inden jeg deler de her råd med dig, så tag lige en stilling til, hvordan du bedst lære:

Er du mest til at lytte og se – Så scroll ned til bunden hvor indholdet er som en video
Er du mest til at læse så du kan scrolle og springe rundt – så forsæt bare her 😊

Nå – lad os komme i gang💪


 

Det er et klassisk problem: Der er mange andre, som sælger ”det samme” som dig.

Jeg ved godt, ingen kan levere det som du kan, men udefra set, i form af kommunikationen og markedsføringen, er I mange der sælger det samme. Undskyld hvis du blev stødt et øjeblik.

Det starter typisk med: Din potentielle kunde sidder med det konkrete problem du kan løse, og leder efter hvem der er det bedste match til at løse opgaven – og hvad gør de så?

De har fundet mange der har fagligheden til at kunne levere løsningen, men de er nødt til at vælge én. Og her (ofte ubevidst), ender kunden med at vælge den, som de føler de matcher bedst med. Det vil sige, de vælger dem, som tror imødekommer deres kultur, værdier og holdninger, så løsningen kan implementeres så gnidningsfrit og hurtigt som muligt.

Trygheden… købsvalget – ender med at gå til den, med matchende værdier

Værdier…

De unikke karakteristika, som beskriver hvad man møder ud over en høj faglighed – og som giver kunden trygheden til, at de er i gode hænder.
Typisk kan de findes på en hjemmeside, og lyder noget i stilen af:
Ordentlighed er en høj prioritet

Kunden er altid i fokus

Respekt er en nøgle ingrediens

 

Og lige netop den værdi beskrivelse, er lidt akavet…

Akavet på samme måde, som når to kvinder møder op med den samme galla kjole til en stor fest (jeg forstår ikke hvorfor, når alle mændene må være ens, men du fanger eksemplet)

Fordi; De værdier, har alle dine konkurrenter sørme også…
Nærmest identiske, i deres tekster og markedsføring…

Derfor er det en vigtig sandhed omkring de der værdier:
De ord er ikke (undskyld mit franske) en SKID værd, hvis de er så intetsigende, at enhver konkurrent ville kunne kopiere teksten, og udgive det som sit eget.

Her rammer vi så humlen ved hele problemet i at adskille sig fra sine konkurrenter.

Enhver kan sige, at de har ordentlighed som en vigtig værdi i deres forretning – det som adskiller dig fra resten er, når du italesætter meget konkret, hvordan de værdier ser ud i praksis ved dig.

Og det fører os så, til guiden jeg vil dele med dig.
Nemlig at du skal bruge storytelling, til at VISE de værdier
VIS din potentielle kunde, hvordan du er anderledes (frem for bare at fortælle det, som alle andre gør)

Når du viser det gennem storytelling, så italesætter du, hvad du konkret mener når du bruger et ord som ordentlighed. Du viser, hvordan det ser ud for dig.

Måden at finde de historier du bør dele, er ved at svare på de her spørgsmål:

 

Hvad har du sagt nej til, hvor mange ville sige ja?

Hvad har du opnået/hjulpet med, som du er stolt af?

Hvad er det værste du har oplevet i din karriere?

 

Her er det SÅ vigtigt, du ikke tænker ”nå ja, men det var jo bare…” eller ”det tænker jeg ikke er noget særligt”. Jeg lover dig for, at de helt naturlige ting du har fortaget dig, er med til at illustrere dine værdier vildt stærkt!

Så frem for bare at fortælle: Ordentlighed er en høj prioritet i mit arbejde og forretning
Så vis det, ved at dele historien om: Jeg brugte 24 timer, for at kunne fyre en medarbejder ansigt til ansigt, selvom hun var i et andet land. Ordentlighed for mig, er at respektere og møde mennesket.

Det der sker, når du fortæller sådan en historie, er, at nu VISER du kunden, hvad du mener med det ord.

Det fede ved det her er, at det først og fremmest kan få nogle fantastiske historier frem i din markedsføring, som får masser af organisk (læs gratis) trafik!

Men det gør også, at din potentielle kunde der sidder og læser med, nemt kan se, om du arbejder på en måde og med en holdning, som de synes er rigtig

Der vil være nogen der tænker: Det er da SPILD af tid!
Den kunde, ville være et dårligt match for dig…

Men der vil også være nogen der tænker: Hold da op, det er lige sådan, vi også ville have gjort i vores organisation. Hun/han forstår 100% vores kultur og værdier!
Sådan en kunde, vil være fantastisk for dig at arbejde med, og de ved de kan stole på dig fra start

Alle de andre kan også italesætte deres værdi omkring ordentlighed
Men du skiller dig ud, når du viser hvordan ordentlighed ser ud, i et samarbejde med dig

 

Det her er så klassisk et problem blandt indehavere der sælger B2B, at det har været et af de typisk udfordringer jeg har løst, i de sidste mange år. Derfor – har jeg sammensat en komplet løsning, netop til dig der gerne vil skille dig ud fra dine konkurrenter, og lære at bruge dig selv menneskeligt og professionelt i din markedsføring.

Hvis det lyder interessant, så book en afklarende og gratis ambitions samtale her.

Så taler vi om, hvordan mit 12 ugers forløb giver mening for dig, hvad der er unikt ved dig og hvordan vi får indfriet dine markedsføringsambitioner – uden at skulle kræve alt din tid! Forløbet er skræddersyet til, at du får en konkret strategi, marketingplan og et overblik med egne templates, så du kan reducere din tid voldsomt!

Det lyder ret usexet, men det er rigtigt når jeg siger: Med struktureret planlægning og et klart overblik, kan du reducere din tid på markedsføring til 1-2 dage i måneden.

Så hvis du gerne vil adskille dig tydeligt fra dine konkurrenter, få trænet dine markedsføringskompetencer, og få en skræddersyet plan og tidsreducerende templates – ja så vil jeg glæde mig til at tale om, hvordan jeg kan hjælpe dig 😊

Jeg håber at denne guide gav dig et brugbart råd – og måske vi tales ved?