Falder du i kontekstfælden?

Falder du i kontekstfælden?

Du har kun få linjer, til at fange opmærksomheden – og det er ikke konteksten af din historie, som kommer til at gøre udfaldet.

Hvis man KUN kunne læse 100 tegn af hele dit opslag – hvad var så det vigtigste de læste?

DET skal være i toppen.

DET skal bruges til at fange opmærksomheden.

Ikke konteksten om, at det var mandag morgen, og det var Per som inviterede, og I var 300 mennesker… GAAAB.

Du behøver ikke skrive dig varm

Du behøver ikke forklare

Du behøver ikke dele konteksten, for den historie, den værdi eller det budskab du vil dele (som det første). Det kan sagtens være godt som en fortælling, men sjældent er det den bedste indledning.

Derfor kalder jeg det – kontekstfælden.

Det er naturligt for os, at start med ’begyndelsen’, altså hvordan vi kom frem til den tanke/refleksion/mening. Super fint når vi formidler fra person til person, men ikke den bedste, når vi skriver opslag.

Din første opgave med ti opslag, er at fange folks opmærksomhed. Derfor skal du undgå at falde i kontekst-fælden.

Bare del det, som er værdifuldt for andre – dit budskab ?

(Så kan du altid uddybe bagefter, hvis det er vigtigt at få konteksten med)

Følg #giførst for flere tips om indhold, mindset og LinkedIn.